3/07/2013

Polonizmy czy „saudyzmy” oto jest pytanie?

Są pewne kwestie językowe, przypominające mi nasze własne przyzwyczajenia.
Na przykład używanie słowa „mister” przy zwracaniu się do osoby bądź nam nieznanej, bądź będącej  wyżej w hierarchii.
Znamy to, prawda?
Drugie wydaje się żywcem wzięte ze starego, dobrego Krakowa, gdzie nadal panuje wielkie przywiązanie do używania w stosunku do rozmówcy jego tytułów zawodowych lub naukowych.
Tak więc mnóstwo ludzi przedstawia się tu „ inżynier Mamoń jestem” lub zwraca się do kogoś per „ panie doktorze” , „panie inżynierze”.
Część ludzi używa tych tytułów "honorowo" niejako, bo jak niektórych z nich zapytałem, na jakim kierunku inżynierskim studiowali, to się strasznie plątali w zeznaniach :-DDDDDD
Nie wiem czy istnieje również forma np. „ pani mecenasowo”, ale w tutejszej kulturze traktowania kobiet jako „dodatku” do męża wydawałoby się zupełnie na miejscu.
Ciekaw jestem, jak ja się powinienem przedstawiać ?
MA in economics, fire safety engineer and safety engineer Paul ???
Pytanie tylko czy MA in economics czy M.sc in economics ?
Z tego, co pamiętam MA jest dla kierunków humanistycznych a eknomia ni cholery nie jest kierunkiem humanistycznym, mimo że wykładana na Uniwerkach? Ktoś ma jakiś pomysł ???
Strasznie długo ten mój tytuł będzie brzmiał, ale jak tradycja to tradycja – od jutra tak zacznę :)
I jak to upchnąć na wizytówce ?????????????????
Jak mnie podkusi coś jeszcze skonczyć, to będę miał wiytówkę formatu A4 :-DDD

3 komentarze:

  1. Ja mam magisterskie z PL i UK, oba kierunki ekonomiczne i bardzo podobne (nie pytać dlaczego tak, sama nie wiem) i ten polski to oczywiście MA a brytyjski MSc. Chyba standardowo kierunki ekonomiczne w Polsce klasyfikuje się jako MA, ale logiki też tutaj nie widzę. Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, to wyjdzie na to,żem człek renesansu :) To piszemy MA na początku wizytówki - pytanie co dalej?

      Usuń
  2. Walnij wszystkie tytuly i kursa przed nzwiskie, a wizytowki roluj, bedzie to na tyle ciekawe zaskoczenie...Niech sie bawia obwizytowkowani:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych