3/11/2014

Myślenie ma kolosalną przyszłość czyli poniedziałkowe zaćmienie umysłu :-D


Przez dłuższy czas sypiałem Ci ja sobie słodko prawie do godziny 6 rano. Pomimo, że meczetów u nas dostatek, to mnie żaden muezin nie budził.
Niedawno na jednym z meczetów zainstalowano dodatkowe głośniki, co sprawiło, że mam teraz pobudkę zgodnie z wymogami dla muzułmanów.
Budzą mnie około godziny  4:30 i robią to coraz wcześniej, choć bezpośrednio  po zainstalowaniu głośników było to prawie godzinę później.
Wracając do meritum -  jako, że budzą mnie wcześniej to z niewyjaśnionych przyczyn uznałem, że pory na inne modlitwy, też będą wcześniej.
Dopiero potem mnie olśniło, że dzień wydłuża się z "dwóch stron" ;-D a nie tylko od rana.
Jedyne, co mnie usprawiedliwia, to fakt, że od wczoraj jak się obudzę o 4:30 to już nie dosypiam tej godziny.
Dobrze, że nad tematami zawodowymi panuję z automatu :-D


10 komentarzy:

  1. Hmmmm... dodatkowy bardzo ciekawy czynnik tuystyczny :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Turystom to nie przeszkadza- bo tutaj przyjeżdzją pobożni muzułmanie na hadź lub umrę :)
      Już się pojawiła jakaś oferta dla nie-muzułmanów, ale w bardzo ograniczonym zakresie zwiedzania :-0

      Usuń
  2. Znam ból, kiedyś miałam okno 15 metrów od minaretu z obowiązkowo zainstalowanym głośnikiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tylko Dębica jest w stanie konkurować ilością światyń z Saudi :)

      Usuń
    2. Ta dziura w Turkreichu, gdzie mieszkałam, nie oszczędzała na ilości meczetów :)

      Usuń
    3. Byłem w Turcji - to jest nic, w porównaniu do Dębicy i Saudi :)

      Usuń
  3. A potem się dziwią, że niektórzy nie lubią muzułmanów...
    Pozdrawiam, Asia z Halika (co zazwyczaj śpi do 8:00)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ich kraj - ich reguły. Ale u siebie - "Nie zniese" :D Dotyczy to wszelkich działań tego typu. Chociaż bicie w dzwony w Polsce jest o szóstej - to ja już obudzony :)

      Usuń
    2. Ale dzwonią tylko w niedzielę, więc nie narzekajmy na nasz KK :)

      Usuń
    3. To chyba u Ciebie :)
      W Ząbkach - cały tydzień :)

      Usuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych