1/18/2016

Surowe kary za naruszanie Saudyjskiego Prawa Pracy.

Firmy, które zaliczają weekendy jako części urlopu wypoczynkowego pracownika będą musiały zapłacić grzywnę w wysokości do 100,000 SAR podała lokalna prasa w Mekce powołując się na dane z Ministerstwa Pracy.
Zgodnie z saudyjskim ustawodawstwem, weekendy nie mogą być traktowane jako część rocznego urlopu wypoczynkowego pracowników.
"Ministerstwo odnotowało kilka przypadków, w których przedsiębiorstwa i pracodawcy wykorzystują niewiedzę pracowników o przysługujących im prawach. Wiele firm włącza weekendy do rocznego urlopu, co jest jawnym pogwałceniem ustawy Prawo Pracy "
Weekendy są oficjalnymi dniami odpoczynku za które należy się pełne wynagrodzenie. Żadna firma nie ma prawa zmuszać swoich pracowników do pracy w weekendy i żadna firma nie ma prawa do odliczenia wynagrodzenia za dni wolne.
Kary za nieprzestrzeganie regulacji  to z reguły grzywny, lecz w przypadku notorycznego łamania prawa przewidziano również administracyjne.
Ministerstwo ma prawo do zwiększenia kary wynikającej z mocy prawa, gdy naruszenie jest powtarzane.
Osoby naruszające otrzymają termin zapłaty grzywny. Jeśli sprawca nie płaci na czas, kara grzywny zostanie zwiększona. Jeżeli to będzie tak, jak przy mandatach drogowych, to będzie drogo.
Za mandat nie uiszczony w terminie domiar wynosi..... 100% miesięcznie.
Wiem to z autopsji, kiedy "geniusze" z mojego HR poinformowali mnie o moim mandacie po....  3 miesiącach.
Bolało i to bardzo.
W skrajnych przypadkach, ministerstwo ma prawo zamknąć firmę za 30 dni.
Jeżeli naruszenie nadal się powtarza, ministerstwo ma prawo do anulowania pozwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej.
Szkoda, że dopiero teraz się za to wzięli.
Praktycznie nie spotkałem firmy, oprócz tych największych oczywiście, gdzie to prawo byłoby respektowane.
Mnie również obcinano urlop włączając do jego podstawy wszystkie weekendy oraz jak wyjechałem w środę i nie pracowałem w czwartek to odliczali od pensji 3 dni. Podobnie miała moja serdeczna koleżanka, która pracuje w szkole.

źródło

2 komentarze:

  1. Pawle, nasza ulubiona firma tak robi:-))
    Ciekawość, czy ja też dotyczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jola - oficjalnie tak, ale pamiętaj o Orwellu i równości zwierząt :-D

      Usuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych