11/06/2013

Sympozjum dotyczące bezpieczeństwa

Dziś spędziłem cały dzień na sympozjum zorganizowanym  dla zleceniobiorców kontraktorami zwanych.
Część prezentacji była naprawdę interesująca, pokazująca kierunek w którym będzie zmierzać cała Arabia Saudyjska.
Ale niektóre pomysły wyglądają mi na lekko oderwane od rzeczywistości.
Bo jak poważnie traktować zapowiedź, że od 2015 roku autobusy dla pracowników będą musiały mieć pasy bezpieczeństwa oraz klimatyzację ?
Takich cudów to jeszcze w życiu nie widziałem.
A szara rzeczywistość w Arabii Saudyjskiej jest taka, że podstawowym środkiem transportu robotników są mocno wysłużone…  autobusy szkolne doskonale Wam znane z amerykańskich filmów.
I świetnie jest, jak każdy z robotników ma miejsce siedzące.
Drugim nieco kosmicznym pomysłem było budowanie…  szpitali polowych na daleko położonych od cywilizacji obiektach.
Pomysłowi tylko przyklasnąć,  jest jednak kilka „ale
Skąd wziąć tyle wykwalifikowanego personelu lekarsko-pielęgniarskiego?
 Bo pomysł był taki, że jak daleko i dużo ludzi na budowie i do tego praca niebezpieczna to powinien być nawet aparat rentgenowski na wyposażeniu.
Po drugie – co? – szpitale mobilne, szpitale wojskowego typu ?
A trzecie i najważniejsze – kto za to ma zapłacić ?
Mam do pojedynczego projektu dopisać do rachunku wynajęcie autobusów turystycznych wysokiej klasy, a do tego w pełni wyposażonego szpitala polowego ?
A może kupić to wszystko i włącznie z kosztami amortyzacji dopisać do faktury ?
Pojęcia nie mam, ale Arabia Saudyjska jeszcze pewnie  nie raz mnie zaskoczy.

Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych