5/21/2014

Zmiany w polityce wizowej w Arabii Saudyjskiej

Przepisy w Arabii Saudyjskiej zmieniają się dość często, a ponieważ jeszcze nie znalazłem odpowiednika Monitora lub Dziennika Ustaw, więc wszelkie informacje trafiają do mnie metodą „jedna pani drugiej pani”. 
W ostatnim tygodniu dotarło do mnie kilka informacji, bardzo ważnych z punktu widzenia ekspatów.
Poniżej to co się zmieniło i co wiem na pewno oraz to co jest relacją z drugiej ręki.
 
To co wiem - pewnie z racji perturbacji związanych z wizami wielokrotnymi (re-entry visa), które załatwiało się bardzo prosto, bo przez Internet (na lotniskach poza GCC były z tym jazdy, bo przecież taka wiza nie jest wstemplowana w paszport i funkcjonuje tylko w systemie) wprowadzono wymóg, że po wizę wielokrotną trzeba się udać do urzędu.  
Czy będzie ona wstemplowana- nie wiem, dowiem się jutro jak mój paszport do mnie wróci :-)
Przez Internet nadal można uzyskać tylko wizę jednokrotną. 

To co wiem z drugiej ręki - dotychczas można było przedłużać visit visa dwa razy o 90 dni, czyli gość mógł przebywać w Saudi 270 dni. 
Teraz zostało to ograniczone do jednego przedłużenia o 45 dni. 
Po tym terminie należy opuścić teren Królestwa w celu ponownego przeprowadzenia pełnej procedury wizowej. 

Jeżeli ktoś z Was ma pewne informacje, bo sam przechodził już procedury według zmienionych zasad – proszę o potwierdzenie informacji.

źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych