wtorek, 18 sierpnia 2015

Polska to dziwny kraj

Poszłam dziś rano do sklepu spożywczego po zakupy. Przy jedynej czynnej kasie kolejka - kilkanaście osób, w tym kobieta w zaawansowanej ciąży i z małym płaczącym dzieckiem. W koszyku miała tylko chleb. Zaproponowałam, żeby ją przepuścić.
"Przecież nam wszystkim się śpieszy"
"Na wychowawczym, to ma czas"
- usłyszałam w odpowiedzi
Tylko kasjerka zareagowała pozytywnie i poprosiła ją do kasy.
I takie mnie naszło porównanie do Arabii Saudyjskiej - tam po prostu by ją przepuszczono w kolejce i nie miałoby znaczenia czy jest Arabką, Hinduską czy Europejką. Nawet taka uwaga jak moja nie byłaby potrzebna, czego wielokrotnie byłam świadkiem,
Polska to jednak dziwny kraj :(
Ola



7 komentarzy:

  1. Ale jak w Arabii poznac, ze kobieta jest w ciazy? po oczach? przeciez te burki nic nie pokazuja do trzech godzin przed porodem:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Arabii nie nisi się burek, tylko abaye i wbrew pozorom można bez problemu zauważyć zaawansowaną ciążę na znacznie dłużej niż 3 godziny przed porodem

      Usuń
    2. Jak zwal tak zwal, wiadomo, ze to belka materialu:)))

      Usuń
    3. Mogłabyś się mocno zdziwić - to już nie te czasy, kiedy abaya była prosta i skromna

      Usuń
  2. Mam wrazenie, ze niektorzy nasi rodacy swa stanowczosc manifestuja chamstwem, obawiajac sie, ze uprzejmosc uznana bedzie za slabosc.
    U mnie otworzyliby kolejna kase.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to byłoby najlepsze rozwiązanie, ale.... towar ktoś też musi rozpakować i poustawiać na półkach

      Usuń
  3. W ciąży nie jestem, ale to zupełnie normalne, że jestem przepuszczana w kolejce do kasy. Mężczyzna, zwykle Saudyjczyk, pomaga mi zdjąć cięższy lub większy gabarytowo towar z półki i wyjąć na taśmę przy kasie.
    Uśmiechnięcie się do obcej osoby nie oznacza, że jestem na "glodzie" lub niespełna rozumu.
    Taki "dziki" kraj.

    OdpowiedzUsuń

Szanowny Anonimowy Użytkowniku
Podpisz się proszę, imieniem lub nickiem
Miło jest wiedzieć z kim się rozmawia :)
pozdrawiamy
Paweł i Ola

PS. Z powodu tak prozaicznego, jak praca zawodowa, na Wasze komentarze odpowiadam w dni powszednie po godzinie 17:00 polskiego czasu
Za wspomniane niedogodności serdecznie przepraszam.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...