1/17/2016

Jego Wysokość Król Salman wspiera emancypację kobiet

Strażnik Dwóch Świętych Meczetów Król Salman jest chwalony w całym kraju za promowanie awansu saudyjskich kobiet i ich równouprawnienia.
Saudyjka - Lubna Al-Ansari, członek Rady Królewskiej twierdzi, że:
"Król Salman wykazuje wielkie zainteresowanie rozwojem i wspieraniem saudyjskich kobiet od początku swojego panowania. Był pierwszym [królem], który zaprosił kobiety - członków Rady Królewskiej , aby uczestniczyły w pierwszym oficjalnym spotkaniu, kiedy przedstawiał swoje priorytety dotyczące polityki państwa ".

Król w wielu wystąpieniach potwierdzał, że kobiety odgrywają znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji na najwyższym poziomie, w tym w Radzie Królewskiej.
Jego Wysokość podkreśla również, że miejsce kobiet nie będzie marginalizowane podczas sprawowania przez Niego władzy, a Saudyjki muszą mieć swoje miejsce i udział w podejmowaniu strategicznych decyzji, jako równoprawni partnerzy przy przekształceniu społeczeństwa.

Strażnik Dwóch Świętych Meczetów Król Salman, z książętami i członkami Rady Szura.

20 komentarzy:

  1. Pudrowanie króla. Saudia ma złą opinię w świecie jako sponsor terroryzmu , makijaż tu już nie pomoże a ich ropa ma coraz mniejsze znaczenie. Agat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agat - Nie wiem, czy pudrowanie, nie mam też żadnych danych co do sponsorowania terroryzmu. Jak takie masz to koniecznie powiadom o tym odpowiednie służby zajmujące się zwalczaniem terroryzmu.
      A że za obecnych rządów kobiety mają większy udział w życiu społecznym to fakt i to nie jest żadna informacja mająca poprawić, szczególnie na zewnątrz wizerunku władcy - może do Cię zaskoczy, ale mało kto na Zachodzie czyta "Saudi Gazette" lub "Arab News" .

      Usuń
    2. Jesteś islamofilem i to przesłania ci rzetelne, uczciwe spojrzenie na islam. Dla ciebie nawet ścinanie głów za czary, krytykę króla i batożenie za poglądy nie stanowi żadnego problemu. Ot, taka miejscowa tradycja, islamski koloryt, barwny świat .Negujesz najbardziej oczywiste fakty , koniecznie zgłoś Saudię do pokojowej nagrody Nobla. Agat

      Usuń
    3. Hahahaha :D Wszystko mnożna o Wielbłądzie powiedzieć, ale na pewno nie to, że jest islamofilem. Ty go chyba zupełnie nie znasz :D

      Usuń
    4. Agat - A toś mnie pan ubawił serdecznie. Jak już otarłem łzy ze śmiechu, które mi pociekły na klawiaturę, to odpowiadam. Jedyną "filią" do której się przyznaję publicznie i prywatnie jest rusofilia. To po pierwsze. A po drugie, poznałem sporo ludzi wyznających islam, którzy są po prostu w porządku. I zawsze oddzielam ludzi tych którzy są OK, od tych nie OK. A czy wyznają islam, któryś z odłamów chrześcijaństwa czy są wyznawcami Latającego Potwora Spaghetti wisi mi w sposób nieprawdopodobny.

      Gosia, Mariusz - Dzięki za wsparcie. Pewnie też się zdrowo uśmialiście, bo już o różne rzeczy byłem podejrzewany, ale o jakieś sympatie religijne to chyba po raz pierwszy w życiu :-D

      Usuń
    5. Pawle, ciesz się, że nie jesteś kobietą, bo od razu byś się dowiedział, że masz męża Araba. Że jesteś stary, brzydki i głupi, dlatego żaden normalny facet z tej strony świata Cię nie chciał, musiał być Arab. Bo oni lubią stare, brzydkie i głupie ;-))

      Mój osobisty Arab jak się o tym dowiedział, zakazał mi chodzenia po internecie. Moim zdaniem obawia się, że po jakiejś dyskusji na temat kosmosu, gdy będę śmiała mieć zdanie inne niż reszta dyskutantów - zostanie Kosmitą.

      Agat, mój znajomy muzułmanin, który przyjechał do Saudi w przekonaniu, że pomoże mu to być lepszym muzułmaninem, po kilku latach - jak sam twierdzi - jest znacznie gorszym. Trudno po pobycie w Saudi być islamofilem nawet samym muzułmanom.

      Usuń
    6. Jola - to, że nie jestem kobietą nie jest dla niektórych tożsame z tym, że nie mogę mieć męża Araba :-D
      Internety ze względu na swoją pozorną anonimowość wyzwalają w ludziach dziwne instynkty.
      Mogę być kosmitą, stary i brzydki jestem, więc tu nikt Ameryki nie odkryje :-D
      Natomiast nazywanie mnie "-filem " jakiejkolwiek religii wywołało u mnie spazmy ze śmiechu, ale to dla zdrowia :-)

      Usuń
  2. Ja bym poszedł trochę dalej z ta emancypacją.
    Niech kobieta będzie mułłą
    W Polsce są kobiety rabinki
    Pastorka Monika Zuber jest z Kościoła Ewangelicko Metodystycznego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marecki - Jak szaleć to szaleć - jeszcze niech w Polsce rzymsko-katolickim księdzem też zostanie kobieta :-D

      Usuń
    2. Nie mam nic przeciwko.Idziemy dalej Papież Kobieta

      Usuń
    3. Marecki - zaskoczę Cię, ale to już podobno było. Lata temu czytałem książkę bodajże "Historia papieży" i tam była wzmianka, że jeden z papieży we wczesnym okresie powstania tego stanowiska był przebraną kobietą :-D

      Usuń
    4. To podobno prawda. Nawet flm na ten temat nakrecili. O ile pamiętam dobrze pamiętam tytuł: "Papierzyca"
      PS. I proszę mi tu kolegi od " Islamofili" nie wzywać, szczególnie ja się go nie zna...wrrr

      Usuń
    5. Mariusz - Dzięki za wsparcie. Pewnie też się zdrowo uśmialiście, bo już o różne rzeczy byłem podejrzewany, ale o jakieś sympatie religijne to chyba po raz pierwszy w życiu :-D

      Usuń
    6. Panowie, w chrześcijaństwie zachodnim, w takiej na przyklad Irlandii zdarzały się jeszcze lepsze kwiatki. Ponoć udokumentowane źródła donoszą, że były nawet przypadki, że opatem zakonów męskich była kobieta. Nie pamiętam już konfiguracji, czy zakon miał "część" męską i żeńską, ale tak ponoć było. Źródło podam jak się ogarnę poremontowo.

      Usuń
    7. Prawdopodobnie była t książka: "Jak Irlandczycy ocalili cywilizację. Nieznana historia heroicznej roli Irlandii w dziejach Europy po upadku Cesarstwa Rzymskiego",
      Thomasa Cahilla.
      Mam to gdzieś w pudłach, więc nie mogę sprawdzić, ale wydaje mi się, że chodzi o tę książkę.

      Usuń
    8. Papieżyca Joanna już pamiętam

      Usuń
  3. Ładne te saudyjki są. Mi najbardziej podoba się ta druga z prawej, ta z tym czymś niebieskim w rękach.
    Adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój osobisty mąż twierdzi, że zakrywają się te najbardziej paskudne.

      Usuń
    2. Jola- patrząc,szczególnie latem na niektóre "okazy" błądzące po naszej pięknej Ojczyźnie też bym zalecił noszenie podobnego odzienia, żeby mi apetytu na obiad nie odbierały :-D

      Usuń
    3. Adam - Uwierz mi na słowo - niektóre są bardzo ładne, a całkiem spora ich część już nie zakłada nikabów :-D

      Usuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych